Dag 7: Malibu Beach / Los Angeles

7 augustus 2009 - Malibu, California, Verenigde Staten

We stonden die dag vroeg op, we wilden op tijd zijn omdat je niet op een druk parkeerterrein met een RV kan parkeren. We  reden naar Santa  Monica en parkeerden onze camper op een parkeerplaats aan het strand. Het was heerlijk weer, zoals het hier eigenlijk altijd is. We gingen een tour maken door L.A. omdat de stad zó ongelooflijk groot is, en het is moeilijk om er met een RV doorheen te rijden. Dus toen wij eenmaal in de bus zaten, moesten we eerst nog een stukje rijden om bij L.A. te komen. Onze chauffeur was echte entertainer, en hij praatte zo snel dat ik moeite moest doen om hem te volgen.  Hij vertelde dat L.A. zestien miljoen inwoners heeft, echt niet normaal dat is bijna heel nederland! En Los Angeles is ook zó groot en er is zoveel te zien. We reden langs het gebouw waar de Amerikaanse FBI, NCIS en dat soort dingen zitten. Onze eerste stop was op Rodeo Drive, een hele dure winkelstraat waar ook wat van Pretty Woman is opgenomen, vooral bij het Hotel waar ik de naam van kwijt ben.

Na een uurtje rondlopen op Rodeo Drive en omgeving stapten we weer in onze bus – nouja, eigenlijk meer busje – en reden we verder. We gingen door Bevery Hills, ik dacht dat daar heel veel bekende mensen wonen, maar dat is dus niet zo. Maar in Bevery Hills stonden zulke grote huizen, echt gewoon enorm! De tweede stop was op The Walk of Fame,  een lange straat waar aan beide kanten op de stoep sterren staan met namen erin van bekende acteurs, actrices, zangers en zangeressen, filmproducers en nog veel meer, zelfs Kermit de Kikker had een eigen ster. Ook waren er hand en voet afdrukken van bekende mensen, zoals Daniël Radcliffe, Emma Watson en Ron Wemel. Een stukje verderop was een soort van overdekt winkelcentrum. Als je daar naar de tweede verdieping ging kon je the Hollywood Signs zien. Maar eigenlijk staan ze dan nog ver weg, je ziet ze maar heel klein, en toch is elke letter like zestien meter hoog.

We reden verder; door L.A. naar de Mulholland Drive. De sterren die eerst in Beverly Hills woonden, zijn naar de Mulholland Drive verhuisd omdat ze niet genoeg privacy hadden. In de Mulholland Drive wonen mensen like Orlando Bloom. We konden niet langs de huizen rijden, wat best wel jammer was. Maar de Mulholland Drive loopt over een heuvel, en toen we op diezelfde heuvel stopen en uitstapten, hadden we een mooi uitzicht. We konden de huizen van de Mulholland Drive zien, de Hollywood Signs en een uitzicht over L.A..

Toen we terugkwamen hebben we nog even geshopt in Santa Monica, en daarna nog naar het strand geweest.

- geschreven door willemijn -

Van reisblog naar fotoboek