Dag 22: Three Rivers

22 augustus 2009 - Three Rivers, California, Verenigde Staten

We staan ’s ochtends vroeger op dan gewoonlijk, om voor we vertrekken nog even te gaan zwemmen. Het is dan heerlijk koel en het water toch wel wat kouder dan de avond daarvoor, het heeft immers nog niet helemaal de zonwarmte op genomen. Maar lekker fris was het wel en na nog even te douchen vertrekken we weer naar de volgende camping.

Dat is niet zo ver weg, tweeenhalf uur rijden als we aan één stuk doorrijden. Erg boeiend is het landschap niet, we zien vooral veel akkerland met sinasappels en druiven. Het lijkt wel mediterraans, het klimaat inclusief. Tussen al dat groen lag Bakersfield, een stad die alleen maar uit industrie leek te bestaan. Dat verklaarde ook alle nachtelijke treinen die mama de vorige nacht wakker hadden gehouden (waarom gaat de stoomfluit keer op keer af in het holst van de nacht?)

Ik vermoed dat onze oude buurman, van de allereerste camping, hier ergens in de buurt woont. Hij vertelde dat hij in een vallei woonde waar eigenlijk alles groeide wat je kon bedenken, en dat was ongeveer hier. Maar om aan te kloppen is toch een béétje risky, dus rijden we verder en stoppen als we het inmiddels geliefde starkbucks-logo zien staan.

Daar laden we ons even op met koffie en frappucinno’s, om daarna naar de subway te gaan. Oftwel; een echte amerikaanse lunch. Daarna stappen we weer in de auto en rijden verder naar onze camping in Three Rivers, die aan een rivier ligt.

Lang duurt het niet meer, en we settelen ons aan het uiterste einde van de camping. Onze buurman stelt zich meteen even voor, iets wat je in nederland nooit zou overkomen maar hier heel normaal is. We lopen natuurlijk even naar de rivier, waar het heerlijk is, net iets koeler en vochtiger dan op de rest van de camping. De rest van de dag verdoen we met zwemmen, lezen en vooral niksdoen. Heerlijk.