Dag 21: Bakersfield

21 augustus 2009 - Bakersfield, California, Verenigde Staten

Na een snel ontbijt zijn we snel vertrokken uit Barstow om de camper ge-airconditioned te hebben voordat het echt verschrikkelijk warm werd. En de camping zelf was ook niet heel erg hartverwarmend (wel letterlijk, niet figuurlijk) dus hoopten we op de volgende camping minder hitte en een mooi zwembad te vinden.

De rit voerde ons door alleen maar woestijn. Daar was het enige opvallende een outletcentre met een achtbaan (!). Gelukkig werd het wel steeds minder warm en begon de airco iets meer vat te krijgen op de hitte in de kar. Het grootste deel van de tijd hebben we lezend, film kijkend en backgammoned doorgebracht, want buiten was echt helemaal niks te zien.

Omdat we redelijk vroeg in Bakersfield waren gingen we op zoek naar een supermarkt, maar dat was nog moeilijker dan verwacht. Overal zijn winkels en winkelcentra, maar er staat heel weinig aangegeven en het duurt wel een half uur voordat we midden in de stad een supermarkt vinden. Snel doen we onze boodschappen, slaan wat nieuw ben-and-jerryijs in en vullen de nutella voorraad aan.

Toen gingen we naar de camping, waar het zo goed als leeg was en we een plaatsje uit mochten kiezen. Ook hier stortten we ons voor de verandering op het heerlijk diepe zwembad en verdeden daar de rest van onze dag.