Dag 8: Malibu Beach / Universal Studio's

8 augustus 2009 - Malibu, California, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg opgestaan voor het vertrek  naar Los Angeles Universal Studio’s.

Camper geparkeerd op dezelfde plaats bij de pier, nu tegen het weekends tarief van 4 personenwagens.... Het is weer prachtig weer en bij het inleveren van de vouchers bij Amazing LA  tours wacht er weer een verrassing, niet alleen krijgen we de parkeerfee terug, maar van onder de toonbank verschijnen 4 tegoedbonnen van $10, die we kunnen gebruiken om binnen het park warm  eten. Sam heeft ons weer gematst, net zoals gisteren toen hij én het parkeergeld terug gaf en ons een gratis upgrade aanbood van de 4 uur trip naar de 6 uur trip.

Een snel ritje naar Universal en we worden voor de deur afgezet, luxe hoor, en geen gedoe met parkeren met de camper. We zijn net binnen en lopen meteen het spookhuis binnen, waar live monsters rondlopen. Ze mogen je niet aanraken, maar zo nu en dan wordt het toch een beetje eng.
Zeker als net voor de uitgang, een soort van Frankenstein je met een bijl komt achterna zitten !!!
Daarna de Universal tour waar we met een treintje eerst door de onmetelijk grote studio’s rijden, en vervolgens worden getracteerd op een instortende brug, een ondergronds exploderende vrachtwagen (Die Hard) , een neergestort vliegtuig (War of the Worlds 2008), een overstroming, een aanval van een levensgrote haai (Jaws) en tenslotte aan aanval van enkele velociperaptors. Allemaal amerikaans overdreven, maar toch wel heel vet, zeker omdat je veel dingen kent van een tv-scherm.

We besluiten ook naar Jurassic Park te gaan, wat eigenlijk een mooi ingepakte wildwaterbaan is. Daar is opzich niets mis mee, behalve dan dat de baan besluit kapot te gaan als we net in de rij staan. De wachttijd van een kwartiertje wordt dus tweeenhalf uur, maar uiteindelijk zijn we toch aan de beurt en worden kletsnat. Het weer is gelukkig mooi – zoals het hier 336 dagen per jaar is – en we droogden snel op, een echt Ben and Jerry-ijsje etend.

Terwijl we wachten op een show komt er opeens een enorme roze Cadillac het centrale plein op gereden. Eruit stapt Marilyn Monroe en vier danseressen. Die beginnen te dansen en te playbacken, en het ziet er echt heel vet uit. Erbij staat ook een neppe politieagent om de mensen een beetje uit de buurt te houden en zelf af en toe vrolijk mee te dansen.

Om zeven uur worden we weer opgehaald door het busje, dit keer met nog wat andere mensen erbij, aan het begin van de dag waren we nl. de enigen. We stappen uit op 3rd street, waar veel leuke restaurantjes en winkels zitten, om wat te eten. Ons restaurant is enorm, en naast restaurant ook koffiebar, banketbakkerij, gewone bakkerij en kaaswinkel. Als we klaar zijn met eten – wat echt heerlijk was – slaan we nog wat eten in en vertrekken weer naar de camper.