Dag 9: San Diego

9 augustus 2009 - San Diego, California, Verenigde Staten

Vandaag vertrokken uit Malibu Beach naar de volgende bestemming in San Diego: San Diego Metro KOA. We hebben veel highway gezien varierend van 3 tot 7 (!) rijstroken. Tussen de middag een stop met Starbucks specialiteiten, lekker in de camper opgegeten en gedronken. In een klein winkelcentrumpje met hooguit 20 winkels zaten er welgeteld twee, en gelukkig ook een heel goed gesorteerde supermarkt, waar we vanalles inslaan. Ook kopen we een telefoonkaart zodat we niet steeds buitenlands hoeven te bellen, en staan we met onze neuzen tegen de dichte deur van een hollandse winkel gedrukt, waar ze hagelslag en beschuiten hebben (wat missen we de hagelslag!)

Verder weer naar het zuiden, Mexico komt in zicht. In San Diego, tussen de highway’s in ligt de camping. We hebben een mooie plaats met gras en de camping heeft zelfs en zwembad. Jammergenoeg kwamen we te laat aan om er gebruik  van te maken.

Gianne en Willemijn hebben een trike gehuurd en geprobeerd hierop enkele meters op de camping te maken, ze werden meteen gespot door de locals op hun skates. – dat waren dus papa’s woorden, niet de mijne. Willemijn en ik huurden inderdaad ligfietsen met drie wielen, hele rare gevallen waarbij je moet sturen met de stoel en waarop achteruittrapremmen zitten. Maar het is lang niet zo moeilijk als het eruit ziet en het duurt niet lang voordat we allebei – hoewel willemijn behoorlijk wat gilt nu en dan – de camping rondrijden. We worden ook gespot door twee jongens op skate-boards, die heel geinteresseerd zijn in Nederland, van de vliegafstand tot het Engelse onderwijs.

’s-Avonds lekker broodje worst en kaas en eindelijk tijd en verbinding om ons blog te updaten. Met gezamenlijke inspanning staat het er weer snel op.

Foto’s komen snel, maar ik ga nu eerst slapen. Gaap.

1. L.J. Dodemont:
    10 augustus 2009
    Beste luitjes,
    Wat een verrassing al deze verslagen. We hebben ze met heel veel belangstelling gelezen. Wat zullen jullie genieten. Oma heeft een beetje moeite met het lezen. Het was nu van dag 5 t/m 9 ook veel maar heel
    interessant.!! Nog heel veel plezier en we zien uit naar de volgende berichten. Pa en ma
  2. L.J. Dodemont:
    11 augustus 2009
    Beste Gianne,
    Al zit je ver weg we vergeten je verjaardag niet !
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag en wij wensen je en de hele familie een prettige dag.
    Laat eventueel eens weten of je mijn mailtjes kunt
    ontvangen.
    Opa en Oma