Dag 10: San Diego / Sea World

10 augustus 2009 - San Diego, California, Verenigde Staten

Over Seaworld, waar we vandaag naartoe gingen, hadden we al veel positieve dingen gehoord. Het zou een heel mooi park zijn, en orka’s zijn natuurlijk altijd mooie dieren, evenals dolfijnen.

Voor RV’s waren speciale parkeerplaatsen gereserveerd, dat was dubbel mooi: we stonden lekker dichtbij de ingang en we hoefden niet, zoals vaak, voor 4 parkeerplaatsen te betalen. Het was al meteen mooi weer – wat onverwacht – en omdat onze campingjuffrouw ons vertelt had dat je als je het vroeg, voor volwassenen kaartjes de kinderprijs betaalde, kregen we behoorlijk wat korting. Een goed begin dus.

Als eerste gingen we naar de orka-show, schijnbaar het hoogtepunt van het park. De show was in een enorme arena, waar het heel warm was omdat de zon er recht op stond en alle warmte bleef hangen. De show begon met een typisch amerikaans verhaal, over een jongetje dat een droom had over orka’s, blablabla... Amerikanen vinden zoiets geweldig, maar wij waren er te nuchter voor.

Na een behoorlijke tijd komen dan eindelijk de orka’s. Drie zijn het er, en wat zijn ze mooi! Ze springen, spetteren de eerste paar rijen behoorlijk nat, dragen trainers op hun rug enzovoort. Het is een supermooie show, en het applaus is dan ook zeker verdiend.

We bezoeken nog een show, een dolfijnenshow dit keer, en hoewel we wel in de ‘soak zone’ zitten blijven we kurkdroog. Ook bezoeken we nog een acrobatenshow die zich deels in het water afspeelt. Dat zag er allemaal een beetje twijfelachtig uit, want het was toch een dolfijnen/walvissen park en geen circus, maar de show was supermooi! De acrobaten waren heel goed en deden dingen waarvan je zou denken dat een mens dat niet kan. Ook was het heel erg grappig, er werd een vrijwilliger uit het publiek gehaald en die werd voortdurend voor gek gezet.

We gaan ook nog in een attractie die omschreven wordt als ‘learn how to communicate with gentle beluga’s and make new friends with massive walruses and polar bears’. Dat lijkt ons een beetje sterk, maar het is wel heel leuk gemaakt: eerst ga je een helicopter-simulator, waarbij je allerlei dieren van antartica ziet, bijna neerstort en uiteindelijk in het basecamp terecht komt. Het basecamp bestond uit een paar enorme dierenverblijven, met de mooie beluga’s, pluizige ijsberen en enorme walrussen.

We komen pas laat weer thuis, en vallen zoals inmiddels de gewoonte is, snel in slaap door de vermoeiende, maar hele leuke dag.

1. L.J. Dodemont:
    Hallo vakantiegangers,
    Hebben jullie mijn berichtjes ontvangen ? Ik heb er al verschillende gestuurd. Ik heb begrepen dat Gianne
    op haar verjaardag op de orka's zat.
    Heel veel groetjes en plezier verder. Tot horens.
    Opa en Oma
  2. Mattia:
    Heey,
    Ik had je al gesmst maar bij deze nog een keer: gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een leuke dag(en een leuk jaar) van.
    Groetjes
    Mattia en ook namens ons pap, mam en Fabio
  3. Coby, Leo en kids:
    Hoi Gianne, Christine, Frank en Willemijn,
    van harte gefeliciteerd Gianne met je 16e vejaardag. Leuk om jullie verhalen te lezen zeg. Veel plezier en mooie dingen zien! Groeten van de buren (mét vee)