Dag 4: Moss Landing

4 augustus 2009 - Moss Landing, California, Verenigde Staten

En toen begon het echt: we gingen de camper ophalen. We werden opgehaald door een busje van het verhuurbedrijf, samen met nog een andere familie. Op het parkeerterrein van Roadbear kregen we een behoorlijke uitleg over alle kleine dingetjes, en routes naar de dichtstbijzijnde supermarkten.

Toen kregen we eindelijk onze wagen te zien. Wat enorm! Het is echt een huis op wielen, 8m50 lang en een meter of 3 breed. Twee delen kunnen uitgeschoven worden, waardoor de camper in stilstand nog een stukje langer en breder is. En dan moet je met zo’n gevaarte de weg op. Gelukkig zijn de meeste amerikaanse auto’s niet echt klein dus viel het contrast nog mee. Maar in Nederland zouden we echt verschrikkelijk uit de toon vallen, en waarschijnlijk niet eens op de weg passen!

’s Middags maakten we een stop bij de lokale supermarkt, een Wallmart. Hoewel, een supermarkt valt dat niet echt te noemen want je kunt daar echt alles krijgen: van kleding tot snoep tot electronica tot make-up. En alles is groot. Drinken is verpakt in gallons, zo’n 3,6 liter en kleine pakjes melk zijn nog steeds 2 liter. Het kleinste pak eieren bevat 12 stuks en pakken boter zijn twee tot drie keer zo groot als de onze. Broodjes zijn minimaal per tien verpakt.

Na toch een zo  klein mogelijke selectie van dit alles gemaakt te hebben, probeerden we dit in de kleine opbergruimtes te krijgen, wat nog niet meeviel. Voor zo’n enorme camper is er best weinig kastruimte. We eten een broodje bij de Subway, die hier ook echt overal te vinden is, en vertrekken naar de camping. De omgeving is hier heuvelachtig en meestal geelbruin, op de akkers na. Af en toe zie je een groene heuvel.

Op de camping aangekomen worden we verwelkomd door een hele hartelijke vrouw, die vertelt wat er allemaal te beleven is in de omgeving, waar je wat kunt eten en overal uitgebreide toelichting bij geeft. De camping zelf bestaat uit maar 47 plaatsen, erg klein dus. Wat niet klein is zijn alle RV’s – zoals ze campers hier noemen – die er geparkeerd staan! Dan vonden wij die van ons groot, maar hier is een RV van stadsbusformaat redelijk normaal. De meeste mensen hebben er ook nog een behoorlijke pick-up bij, of zoals onze buren, een harley davidson met zijspan.

1. Ardin:
    6 augustus 2009
    en de winkelwagentjes? hoe groot zijn die dan wel niet:P
  2. L.J. Dodemont:
    6 augustus 2009
    Beste mensen,
    Hier zijn geen woorden voor. Wat een journaliste, wat een verslagen. Wij vinden het prachtig. Ze worden
    netjes in een ordner opgeborgen.
    Het is hier heel erg warm meer dan 30 graden.
    Heel veel groeten en veel plezier.
  3. Geert-Jan en Luus:
    7 augustus 2009
    Hey Americano´s
    Leuk en uitgebreid verslag, Gianne. Dat wordt een geweldige reis. Lukt het pa en ma een beetje om die kermiswagen op het rechte pad te houden? Jullie zijn dus ook al tot de ontdekking gekomen dat in de V.S. alles groot is.........de winkels, de verpakkingen, de porties, de wegen, de natuur en......de mensen!!
    Wil je eens een paar foto´s van jullie RV op de site zetten zodat we een indruk kunnen krijgen?
    Heel veel groeten en veel plezier, geniet ervan!
  4. L.J. Dodemont:
    7 augustus 2009
    Hallo allemaal,
    Ik zit te wachten op dag 5 !
    Hoe is het met onze lieve Willemijn ?
    Vertellen jullie is meer over het eten. Wat zijn zoal
    de gerechten waar jullie het over hebben.
    Heel veel groetjes en veel plezier verder.
  5. L.J. Dodemont:
    8 augustus 2009
    Beste luitjes,
    Ook vandaag, zaterdag, nog niets ontvangen. Kunnen jullie geen verbinding kijgen of is er niets te melden. De grote hitte is hier voorbij. Het is zo ongeveer 22 graden. Beter uit te houden.
    Laat graag wat horen.